As Caras de A Laxe. Teatro Babaluva

As Caras de A Laxe. Teatro Babaluva

Hoy nos acercamos a la compañía de Teatro Babaluva y a sus integrantes Larraitz y Mirari, con las que podréis compartir este fin de semana el espectáculo “Lume” en nuestro centro Comercial. ¡Si quieres conocer más sobre esta obra y su profesión, no os perdáis nuestra entrevista de Las Caras de A Laxe!

  • ¿Qué significa para vosotras hacer teatro?

Larraitz: Yo ya desde bien pequeña jugaba con mis hermanos a trasnformar espacios haciendo del pasillo de casa un inmenso océano, cabañas con mobiliario, colchas y sábanas, y construcciones imaginarias cuando jugaba sola o con alguna amiga. Disfrutaba caracterizándome con las cosas más extrañas que encontraba en los armarios, alteraba el uso habitual de los juguetes para inventar historias con todos ese elementos. En la ikastola a la hora del recreo quedaba con compañer@s para hacer teatro bajo un. árbol, o en los cuartos de baño, que después representábamos en las aulas de preescolar, hasta que las profes me propusieron participar en los espectáculos que la ikastola preparaba cada año. Con el tiempo me di cuenta que siempre que hacía teatro sentía una felicidad inmensa. Hoy en día no concibo mi existencia sin teatro, el teatro me alimenta, el teatro me cura, el teatro es mi manera de ser y estar en el mundo.

Mirari: Para nosotras el teatro es una forma de transformar todos los objetos que nos rodean en algo mágico. Una forma de expresar al mundo lo que nos inquieta y lo que nos causa zozobra. pero también es una forma de transmitir conocimiento a través de las historias que narramos. Una forma de compartir con el público lo que nos gusta, lo que soñamos o imaginamos, reflexionamos, aprendemos, etc… Una oportunidad para transformar la sociedad y construir sociedades más tolerantes y más sustentables.

  • ¿Qué se va a encontrar el espectador con “Lume” y qué es lo que queréis transmitir con esta obra?

Mirari: El espectador se va a encontrar con un cuento de Alberto Varela adaptado al teatro. Un espectáculo que va a sensibilizar sobre la situación medioambiental. va a conocer nuestro medio natural y los animales que lo habitan. Con esta obra queremos alertar de los peligros que corren los montes con los incendios y de cómo podemos desenvolver actitudes de cuidado y respeto en la conservación del medioambiente. Por último, va a poder ver cómo transformamos un objeto cotidiano en un títere, jugando con la imaginación y la creatividad.

Larraitz: En esta propuesta innovadora de teatro de objetos, las titiriteras recreamos un bosque y sus animales para contar esta historia de sensibilización medioambiental dirigida a niñas y niños de 2 a 8 años, utilizando una técnica mixta de cuentacuentos y títeres de mesa. Los títeres y los elementos escenográficos están construidos reutilizando objetos cotidianos reconocibles y sin apenas transformación. Técnica que recogimos gracias a la colaboración en el proyecto de la compañera brasileña MARIZA BASSO TEATRO DE FORMAS ANIMADAS,  internacionalmente reconocida como especialista en teatro de objetos.

En este bosque donde viven muchos animales algo pasa que hace ladrar al perro…. Una llama de fuego llega con ganas de hacer un incendio. El perro llama a la vaca, la vaca al ciervo, el ciervo a la jabalí, la jabalí a la bellota, la bellota preocupada va a buscar al mochuelo que avisa la araña. La araña habla con el erizo, el sapo alerta a la garza que estaba comiendo lombrices. La oruga habla con la mariposa, voluntariosas llegan el escarabajo y la ardilla. Y así es cómo, ayudándose unos a otros, preparan un plan para apagar el fuego.

  • ¿Qué os diferencia de otras compañías?

Mirari: La técnica mixta de cuentacuentos y títeres de mesa hechos con objetos cotidianos.

Larraitz: Quizás los contenidos, con frecuencia, muy vinculados a la sensibilización ambiental, al autoconocimiento y a poner en valor la capacidad que tenemos todos de jugar al teatro.

  • ¿Alguna obra a la que tengáis especial cariño?

Larraitz: Cada obra es única, especial, creadas con el mismo compromiso y cariño. Quiero a todas un montón y no soy capaz de destacar una por encima de las demás, tal y como sucede con los hijos.

Mirari: Para mí “Lume” de Babaluva. de otras compañías “El circo de los objetos” de la artista brasileña Marizza Basso, que fue donde nos inspiramos para crear “Lume”.

  • ¿Para qué tipo de público van dirigidas vuestras obras?

Larraitz: En general a niñas y niños de 3 a 12 años y a sus familias.

Mirari: Últimamente hice también propuestas para bebés de 0 a 3 añitos.

  • ¿Si tuvierais que definiros con una palabra, cuál sería?

Mirari: Creatividad.

Larraitz: Sí, y yo añadiría Diógenes. Somos una compañía con cierto síndrome de Diógenes. Vemos en la basura un tesoro, jajaja.

 

A continuación, una serie de preguntas breves para conoceros mejor:

  • Un color.

Mirari: Verde.

Larraitz: El del mar, con todas sus gamas.

  • Un libro.

 Larraitz: Circe ou o pracer do azul, Begoña Caamaño.

Mirari: El principito.

  • Un lugar.

Mirari: Galicia.

Larraitz: Cualquier camino en el medio de la naturaleza.

  • Un consejo.

Mirari: No por mucho madrugar amanece más temprano.

Larraitz: Disfrutar del presente, de cada instante.

  • Un sueño por cumplir.

Larraitz: Poder volar de verdad, como en mis sueños.

Mirari: Viajar en globo.

  • Un recuerdo.

Larraitz: La sensación de libertad de los verano en Orio (Gipuzkoa).

Mirari: Un viaje a Colombia al Festival internacional de Títeres de Cali 2007.

  • Una afición.

Mirari: Viajar.

Larraitz: Me gusta participar en diversas actividades culturales: teatro, charlas, conciertos, cine, etc. Disfruto mucho del senderismo que practico asiduamente, me encanta la naturaleza en general, y el esquí que practiqué desde niña y ahora lo echo de menos.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Hoxe achegámonos á compañía Teatro Babaluva e ás súas integrantes, Larraitz e Mirari, coas que poderedes compartir esta fin de semana o espectáculo “Lume” no noso Centro Comercial. Se queredes coñecer máis sobre esta obra e a súa profesión, non vos perdades a nosa entrevista das Caras de A Laxe!

  • Que significa para vós facer teatro?

Larraitz: Eu xa dende ben pequena xoguei cos meus irmáns a transformar espazos facendo do corredor da casa un océano inmenso, cabanas co mobiliario, cobertores e sabas, e construcións imaxinarias cando xogaba soa o con algunha amiga. Disfrutaba caracterizándome coas cousas máis estranas que atopaba nos armarios da casa, alteraba o uso habitual dos xoguetes para inventar historias con todos eses elementos. Na ikastola á hora do recreo quedaba con compañeir@s para facer teatro baixo unha árbore, ou mesmo nos cuartos de baño, que despois representabamos nas aulas de preescolar, ata que as profes me propuxeron participar nos espectáculos que na ikastola se preparaban cada ano. Co tempo dinme conta que sempre que facía teatro sentía unha felicidade inmensa. Hoxe en día non concibo a miña existencia sen teatro, o teatro me alimenta, o teatro me cura, o teatro é a miña maneira de ser e estar no mundo.

Mirari: Para nós o teatro é unha forma de transformar todos  os obxectos que nos rodean en algo máxico. Unha forma de expresar ao mundo o que nos inquieta o que nos causa zozobra. Pero tamen é unha forma de transmitir coñecemento a través das historias que narramos. Unha forma de compartir co público o que nos gusta, o que soñamos ou imaxinamos, reflexionamos, aprendemos etc… Unha oportunidade para transformar a sociedade e construir sociedades máis tolerantes e máis sustentables.

  • Que vai atoparse o espectador con “Lume” e que é o que queredes transmitir con esta obra?

Mirari: O espectador vai atopar un conto de Alberto Varela adapatado ao teatro. Un espectáculo que vai sensibilizar sobre a situación medioambiental. Vai coñecer o noso medio natural e os animais que o habitan. Con esta obra queremos alertar dos perigos que corren os montes cos incendios e de como podemos desenvolver actitudes de coidado e respecto na conservación do medioambiente. Por último vai poder ver como transformamos  un obxecto cotián nun títere, xogando coa imaxinación e a creatividade.

Larraitz: Nesta proposta innovadora de teatro de obxectos, as titiriteiras recreamos un bosque e os seus animais para contar esta historia de sensibilización medioambiental dirixida a nenas e nenos de 2 a 8 anos, utilizando unha técnica mixta de contacontos e títeres de mesa. Os títeres e os elementos escenográficos están construídos reutilizando obxectos cotiáns recoñecibles  e  sen apenas transformación. Técnica que recollimos grazas a colaboración no proxecto da compañeira brasileira MARIZA BASSO TEATRO DE FORMAS ANIMADAS,  internacionalmente recoñecida como especialista en teatro de obxectos.

Neste bosque onde viven moitos animáis  algo pasa que fai ladrar ao can…. Unha lapa de lume chega con ganas de facer un incendio. O can chama á vaca, a vaca ao cervo, o cervo á xabarila, a xabarila á landra, a landra preocupada vai  buscar ao moucho que avisa a araña. A araña fala co ourizo, o sapo alerta á garza que estaba comendo miñocas. A eiruga fala coa bolboreta, voluntariosas chegan a vacaloura e o esquío. E así é como, axudándose uns aos outros, preparan un plan para apagar o lume.

  • Que é o que vos diferencia doutras compañías?

Mirari: A técnica mixta de contacontos e Títeres de mesa feitos con obxectos cotiáns.

Larraitz: Quizáis os contidos con frecuencia moi vinculados á sensibilización ambiental, ao autocoñecemento e a poñer en valor a capacidade que temos tod@s de xogar ao teatro.

  • Alguna obra á que teñades especial agarimo?

Larraitz: Cada obra é única, especial, creadas co mesmo compromiso e cariño. Quero a todas un montón e non son capaz de destacar unha por riba das outras, tal coma sucede cos fillos.

Mirari: Para min “Lume” de Babaluva. De outras compañías “O circo dos obxectos” da artista Brasileña Marizza Basso, que foi onde nos inspiramos para crear a obra de “Lume”.

  • Para que tipo de público van dirixidas as vosas obras?

Larraitz: En xeral nenas e nenos de 3 a 12 anos e ás súas familias.

Mirari: Últimamente fixen tamén propostas para bebés de 0 a 3 aniños.

  • Se tivésedes que definirvos cunha palabra, cal sería?

Mirari: Creatividade

Larraitz: Si e eu engadiría Dióxenes, somos unha compañía con certo síndrome de Dióxenes, vemos no lixo tesouro, jajaja.

 

A continuación, unha serie de preguntas breves para coñecervos mellor:

  • Unha cor.

Mirari: Verde.

Larraitz: A do mar, con todas as súas gamas.

  • Un libro.

 Larraitz: Circe ou o pracer do azul, Begoña Caamaño.

Mirari: O principiño.

  • Un lugar.

Mirari: Galiza.

Larraitz: Calquera camiño no medio da natureza.

  • Un consello.

Mirari: Non por moito madrugar amence máis cedo.

Larraitz: Disfrutar do presente, de cada instante.

  • Un soño por cumplir.

Larraitz: Ser quen de voar de verdade, coma nos meus soños.

Mirari: Viaxar en globo.

  • Un recordo.

Larraitz: A sensación de liberdade nos veráns en Orio (Gipuzkoa).

Mirari: Unha viaxe a Colombia ao Festival internacional de Títeres de Cali 2007.

  • Unha afección.

Mirari: A de viaxar.

Larraitz: eu gosto de participar en diversas actividades culturais: teatro, charlas, concertos, cine, etc. Disfruto moito do sendeirismo que practico con asiduidade, encántame a natureza en xeral, e o esquí que o practiquei dende nena e agora o boto de menos.